Bröstfixerat samhälle vi lever i..

Jag vet inte hur jag ska tollerera detta längre? VART man änder vrider och vänder. Det är på tv, musikvideor, varenda film och såklart IRL, tuttar överallt! Ni kanske inte kan låta bli att le en aning när ni läser detta, det kanske låter lite komiskt. Men, det är ju sanningen? Samhället är så JÄVLA bröstfixerade att det inte är klokt. Varenda jävla film jag och Niclas har tittat på senaste kvällarna har innehållt stora, fylliga och NAKNA bröst! Är de inte nakna, så får man i alla fall se bimbo-tjejer med världens jävla urringning som visar att de visst har bomber under trasan.

Självklart ska man vara nöjd med sig själv och sitt utseende, men vafan det är inte så jävla lätt att INTE jämföra sig med allas jävla meloner. Jag har typ två ärtor ifall man jämför med alla andra? Och inte fan har man pengar att fixa dem... Jag skulle seriöst göra vad som helst för att de ska växa.

Man ska inte jämföra och istället vara nöjd med den man faktiskt är. Men jag känner mig långt ifrån tillräcklig. JAG vill kunna stå framför spegeln och tycka att jag är fin. JAG vill tycka att jag har fina bröst, vafan?

Jag vet inte hur många kvällar i rad jag har varit nära panikångest och faktiskt börjat gråta för att jag är så less på detta. Jag har jättesvårt att acceptera bröst nu känns det som, bara för att ''jag inte har egna''. Fan fan fan.

Så säg nu inte att jag ska lära mig att tycka om mig själv som jag är, för det kommer ALDRIG att funka..


(på bilden; elin grindemyr)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0