Om min lilla Vissla


Vad heter din hund?
Decoy's Valentine , a.k.a. Vissla
Hur gammal är hunden? Hon fyller 6 år 31 juli iår :)
Vad har du för ras? Jack Russell Terrier
Hur mycket väger din hund? 8 kg om jag inte minns fel
Hur hög är din hund? Ca 30-35cm (Hon är inte lågställd, utan bara väldigt liten)
Vilken kennel kommer din hund ifrån? Decoy's
Har hunden en bra stamtavla? Det vet jag faktiskt inte haha, men hon var själv en bra avelsmamma :)
Hur lång tid tog det innan han/hon blev rumsren? Ca 2-3 månader tror jag
Skäller din hund på andra hundar? Nope :)
Tigger din hund vid bordet? Tigger inte, ligger bara och väntar ;)
Kan han/hon sitt,ligg,vänta,stanna,loss,hopp osv? Sitt och vänta
Ska du ha en hund senare i ditt liv också? Absolut!
Kan din hund gå lös utan koppel? Japp. Hon är väldigt lydig till mig!
Gillar din hund att hämta pinnar/bollar? Haha hämta ja, men inte lämna tillbaka.
Kan din hund simma? Ja, fast hon tycker inte om vatten så hon avstår helst.
Hur ofta är du ute och går med din hund? 2 ggr/dag, sen får hon komma ut på baksidan 2-3 ggr/dag
Har din hund haft en sjukdom nån gång? Inte vad jag vet om
Är din hund aggressiv mot andra hundar? Nej verkligen inte!
Har du strypkopppel på din hund? Halvstryp
Har du någon gång köpt kläder till din hund? Ja gud ja! Har massivs :)
Vilken är din favorit hundras? Förut föredrog jag större och "gosiga" hundar. Men nu, russell!
Hur många hundar har du haft? Hade en hund förut som jag växte upp med. Sedan fick jag Vissla, och mamma köpte en annan russell - Kim.
Är din hund van med andra djur, tex katt? Katter hon 'känner' funkar. Ser hon en katt ute på gatan blir hon knäpp.
Är du nöjd med din hund? Mer än nöjd! Hon är världens bästa.
Älskar du din hund? Mer än bara älskar. Jag vet inte vad jag skulle göra utan min lilla pärla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0