Kakeldekor ska det bli!

Som ni ser håller jag på med en uppfräschning utav bloggen, och det är väl en del kvar att göra, bla. headern såklart. Dock är jag hur trött som helst just nu, så jag tänkte bara skriva lite här innan jag hoppar i säng!

Det har som ni säkert redan förstått, varit en sjuuukt bra dag idag. Började med att vi fick veta att vi fått lägenheten som vi hunnit ställa in oss på att få, så den tur som vi hade gjorde att vi då fick den! :D Imorgon 11.30 skrivs papprerna och sen poff pang så är det vår. Dock så blir det inte inflyttning direkt då den nuvarandra ägaren inte flyttar ut än, men endå!
Bara dryga en halvtimme efter jag fått det beskedet så gjorde jag klart min sista uppgift på grafisk illustration i skolan idag. Det var min enda lektion idag, och även den sista lektionen för hela veckan nu innan sommarlovet börjar. SKÖNT! Oooooch, på den lektionen fick jag veta att jag har fått MVG i hela kursen! Glad som satan var jag resten av dagen, förutom att jag fick stressa hit och dit, och hann därmed knappt äta någonting. Det blev vidare till stressmage, illamående blabla äckel. Men åt iaf när jag kom hem! :-)

Jag och mamma var på ICA och handlade lite. Där köpte jag 4 st mörklila bordstabletter som kommer passa utmärkt till vårat svarta köksbord! Vi åkte vidare till Coop där jag köpte mig två glasvaser, två plastväxter att ha i dem, två burkar med småsten som jag la i vaserna med plastväxterna, och sedan 6pack glas! Jag kan verkligen inte få nog utav glas. Vi har huuuur mycket som helst, men endå köper jag mer? Men hallå, 6 st helt vanliga glas för 15, alltså FEMTON kr! Det är INGENTING! Så, det var taget! ;-)
När vi kom tillbaka hem klädde jag även om stolsdynorna i ett tjockt och grå/silver aktigt tyg, som blev supersnyggt! Silver, svart och lila kommer det då troligtvis bli i köket vårat :-) Dock är jag lite suris att jag inte har hittat mina panelgardiner som vettefaaaaan vart de har tagit vägen..

Men då till rubriken. Kaklet i köket är inte vad jag föredrar, och inte heller i badrummet. Och, har vi då inte råd att kakla om allting, så kom jag på den briljanta idéen att köpa kakeldekor istället! Jag som är så otroligt kär i svart kakel i kök, tänkte mig köpa ett gäng sådana lappar och klistra upp. Kan hända att jag köper något med något mönster eller så att ha i badrummet, för att kanske piffa upp det litegrann sådär.

Googlade lite på kakeldekor, och fann dessa bilder. Kika ni, för fan så snyggt det kan bli! Syns ju knappt att det är klisterlappar? Det som är meningen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0